Nitro "XG10 Allroad + sedlo + kryt převodovky"
Představujeme nové modely Nitro scooters. V ceně koloběžky je i sedlová sada a kryt převodovky.
Naše benzínové koloběžky jsou vyráběny dle platné licence americké firmy M. Puzey. Jedná se aktuálně o III.generaci, která je vybroušená do dokonalosti. Nelze srovnávat s podobně vypadajícími kopiemi na trhu!
Všechny benzínové koloběžky před prodejem plně seřizujeme a je provedena testovací jízda s nastavením karburátoru. Dochází k seřízení těchto zásadních součástí:
Převodovka - bez správného seřízení může dojít k blokaci převodovky a její poruše
Motor - každý karburátor potřebuje správně seřídit po zajetí motoru
Brzdy - brzdy bez správného seřízení brzdí nepravidelně, přidrhávají a dochází k rychlému úbytku destiček
Řetěz - bez správného seřízení se řetěz rychleji opotřebí, je hlučný a motor má i vyšší spotřebu
Koupě neseřízené koloběžky znamená obvykle mnoho starostí. Nejčastěji potíže s nastartováním, zhasínajícím motorem na volnoběh. Hrozí nízký výkon a vysoká spotřeba či přehřátí převodovky od odporů, disfunkční brzdy aj.
Náš názor na tento model:
- ta pravá zábava díky 2-rychlostní převodovce
- oblíbené CST pneumatiky mohou i na nezpevněné cesty
- možnost složení a převozu například v kufru auta
- příslušenství jako zrcátka, př.blatník, košík atd. si lze přikoupit
Více o modelu Nitro scooters XG10 ALLROAD
Nitro scooters XG10 allroad se vyznačuje kombinací silného 2-taktního motoru a jedinečné 2-rychlostní převodovky s manuálním řazením. Verze ALLROAD obouvá nízkoprofilové terénní pneumatiky CST o celkovém průměru 11,5" (cca. 28 cm). Profil pneumatiky je navržený pro možnost jízdy i mimo silnice.
Tento model je vybaven zamykáním pomocí klíče. Až po otočení klíčku můžete koloběžku nastartovat (ručně za táhlo). Pro vypnutí motoru pak otočíte klíčkem do polohy 0 - vypnuto.
Převodovka
Tato motorová koloběžka patří k nové generaci, která využívá patentovanou řemenovou převodovku P-Design s dvěmi rychlostmi. Řazení manuální - přepínací páčkou na řídítkách jako u horského kola.
Výhodou řemenové převodovky je nízká míra opotřebení a minimální nutnost údržby oproti starším "olejovým" typům převodovek.
Přenos síly na zadní kolo zajišťuje masivní řetěz, který je možné bez obtíží dopnout během několika vteřin. Koloběžka používá námi zvolený převod, který zajišťuje ideální využití výkonu motoru.
Řadí se manuálně - na levé straně řídítka je umístěna páčka pro ovládání zařazené rychlostí. Použití je stejné jako u horského kola při přehazování předního tácu.
První rychlost slouží k rozjezdu, poté je nutné přeřadit na druhý stupeň. K jízdě využíváme především dvojku. Při opravdu prudkém stoupání můžeme přeřadit na jedničku.
Převodovka je chráněna originálním krytem, který eliminuje možné zanesení převodovky či poškození řemenů od odskakujících kamínků.
Motor
Použitý dvoudobý motor je ověřenou stálicí naší nabídky. Jde o silný 2-takt chlazený vzduchem o obsahu 49 ccm. Díky použití sportovního karburátoru mají všechny naše koloběžky až nečekaně vysoký výkon.
Pro usnadnění startování je na karburátoru gumová pumpička a sytič. Startování je pak otázkou několika málo vteřin. Nádrž má objem cca. 1,0 l. a lze na ní ujet okolo 25 - 35 km. Zde záleží na váze člověka, stylu jízdy a terénu.
Motor vyžaduje směs benzínu Natural 95 a syntetického (polosynt.) oleje pro 2taktní motory. Mísení je v poměru 1:25 a je nutné tento poměr důsledně dodržovat (vše důkladně popsáno v manuálu, který ke koloběžce obdržíte).
Dvojité přední odpružení
Tento model je vybaven nejnovější generací dvojitého předního odpružení, které sebou přináší dokonalejší a jistější tlumení na přední nápravě.
Důležité a zásadní vylepšení se týká vahadlového systému odpružení, které nově pracuje pomocí ložisek. Toto nové řešení nevyžaduje žádné dotahování jistících šroubů jako tomu bylo u starší generace.
Tuhost předních pružin lze nastavit dle potřeb uživatele (od měkkého chodu po tužší).
Brzdy & řídítka
Široká BMX řídítka jsou základním předpokladem pro lepší ovládání koloběžky ve vyšších rychlostech. Řídítka lze v případě potřeby snížit o pár centimetrů.
Pravou rukou pak ovládáme páčku plynu a přední brzdu (jako u motorek), levou rukou pak ovládáme zadní brzdu. Komu nevyhovuje tento systém páček převzatý z motocyklů, může si lanka prohodit a bude to jako na kole (pravá ruka ovládá zadní brzdu).
Současné modely nabízíme výhradně s kvalitními cyklobrzdiči, nerezovými kotouči a tahu odolnými sportovními páčkami. Cyklobrzdiče mají jednoduchý systém seřízení a jsou mnohem stabilnější nežli starší typy brzdičů. Pro zvýšení brzdného účinku jsou instalovány tvrdší sportovní destičky (mají delší životnost).
Brzdové páčky mají z výroby integrované závity pro možnost použití originálních zpětných zrcátek Nitro scooters.
Ostatní
Tento model má obuté značkové 11,5" pneumatiky CST s drapáky (nazýváme je ALLROAD). Pneu je určena na jízdy po asfaltu tak i mimo zpěvněné cesty.
Pro uskladnění či převoz lze koloběžku jednoduše a rychle složit pouhým stlačením páky. Koloběžka se dá pak převážet například v kufru auta. U některých vozů je nutné sklopit jednu sedačku.
Koloběžky lze vyzkoušet na naší prodejně!
Originální příslušenství Nitro scooters
K Vaší koloběžce si můžete doobjednat širokou škálu příslušenství a doplňků. Doporučujeme například olej na řetězy, zpětná zrcátka, tachometr či brašnu Nitrobag. Doporučujeme používat léty ověřený kvalitní syntetický olej pro 2-taktní motory od Shellu. Pokud se rozhodnete pro koupi jiného oleje, pak se ujistěte, že splňuje předepsané specifikace. Zcela nepřípustný je např.olej pro 2-taktní motory M2T (a jiné oleje cenové kategorie do +/- 180 Kč / 1 litr).
Všechny koloběžky jsou před prodejem odborně seřízeny (platí i pro zaslání na dobírku):
- první start motoru a seřízení spalování (karburátoru)
- kontrola správného napnutí řemenů převodovky
- promazání řetězu a správné napnutí
- seřízení chodu přední i zadní brzdy
- kontrola předního odpružení
- dofuk pneumatik na předepsané hodnoty
- zajížděcí jízda
- celková kontrola funkčnosti všech součástí

Provoz na komunikacích
Koloběžka s pomocným motorem může být použita na komunikacích pokud vyhovuje vyhlášce MDČR č. 341/2014 Sb, příloha 12 (zařazeno do skupiny jízdní kola, tzn. provoz bez ŘP, bez povinného ručení a RZ).
Vyhláška stanovuje max. výkon na 1kW a max. rychlost nesmí přesáhnout 25 km/h.
V naší nabídce najdete model XG10 Allroad SL, který této vyhlášce vyhovuje. Úpravu SL (Street Legal) lze provést i dodatečně, ovšem pouze na 49cc koloběžkách Nitro scooters.
Tuto úpravu ovšem nelze nabídnout u 71,5 ccm koloběžek (typ Maxi). Vyhláška stanovuje, že max. objem motoru je 50 ccm.
Výňatek z vyhlášky č.341/2014Sb.,
Příloha č. 12 k vyhlášce č. 341/2014 Sb., Odstavec C, body 8 a 9:
C) Technické požadavky na výbavu jízdních kol, potahových vozidel a ručních vozíků:
8. Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže
a) bude nadále zachován původní charakter jízdního kola podle bodu 1 a 2,
b) pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19 zákona,
c) jeho výkon nepřesáhne 1 kW,
d) v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce nebo válců větší než 50 cm3,
e) maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km.h-1 a
f) montáž pohonného systému - motor, nádrž paliva nebo akumulátor na jízdní kolo, si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.
Pokud vozidlo splňuje všechny výše uvedené požadavky, považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo.
9. Pro účely této vyhlášky se jízdním kolem rozumí i tříkolky a vícekolky, stejně jako vícesedadlová jízdní kola - tandemy a jim podobná vozidla poháněná lidskou silou a určená i k provozu na pozemních komunikacích, jako například koloběžky.