Představujeme inovovaný model nejoblíbenějšího modelu naší nabídky. Řada Cruiser patří nesporně k nejspolehlivějším elektro koloběžkám na trhu – zcela minimální poruchovost, zcela minimální potřeba údržby, skvělé jízdní vlastnosti! Nelze srovnávat s podobně vypadajícími low-end koloběžkami staré koncepce! Nový model se vyznačuje mj. dřevěným stoupákem, klaksonem, odrazkami a má nové přední LED osvětlení.
Aktuální řada je osazena značkovou baterií LG sestavenou v ČR. Baterie je vybavena kvalitní BMS jednotkou, která zásadně prodlužuje životnost baterie. Na baterii obdržíte plnou záruku 24 měsíců!
Vysoká kapacita Li-Ion baterie zajišťuje zajímavé dojezdy na jedno nabití. Je vyzkoušeno, že při ECO režimu a rovinatém terénu zvládne koloběžka s touto baterií více jak 40 km (při zatížení cca. 85 kg).
Lehké Li-Ion baterie snižují celkovou hmotnost o přibližně 10 kg. Pro současnou řadu používáme Li-Ion baterie výhradně z článků LG (Samsung) sestavených na zakázku v ČR. Součástí výroby baterie je i kvalitní BMS jednotka, která pečlivě hlídá procesy v baterii při nabíjení i vybíjení. Výsledkem je opravdu dlouhá životnost. Ze zkušeností přibližně 5-6-násobná oproti běžné olověné baterii.
Na Li-Ion baterii od nás obdržíte plnou záruku 24 měsíců!
Všechny elektrické koloběžky Cruiser 1900 Plus jsou nabízeny s integrovaným předním a zadním LED světlem. Integrované osvětlení značně zvyšuje bezpečnost při jízdě.
Osvětlení je napájeno z baterií koloběžky, avšak díky technologii LED diod je spotřeba prakticky nulová. Osvětlení lze případně vypnout.
Tento model nabízíme na nejoblíbenějším typu pneumatik od renomované značky CST – 11,5″ Allroad (všestranné pneumatiky s duší vhodné pro uživatele, kteří jezdí i mimo silnice). Na přání lze dodat se silničními pneumatikami „City“.
Kapacitu baterií zobrazuje přehledný LED panel umístěný vedle akcelerátoru (plynu), který se nachází na pravé rukojeti.
3 barevné diody zobrazují aktuální stav baterií a díky tomu lze odhadnout jaký má koloběžka před sebou dojezd. Pro rozjezd pouze lehce otočíte rukojetí směrem k sobě a koloběžka se plynule dá do pohybu.
Bezkartáčové motory (brushless) se vyznačují především nižší spotřebou, dlouhou životností a minimální ztrátou výkonu v porovnání s kartáčovými motory řady „XE.“
Bezkartáčové motory mají tyto výhody:
Pojem rekuperace se nejčastěji skloňuje ve spojitosti se závody Formule 1 pod názvem KERS – Kinetic Energy Recovery System.
Rekuperace se aktivuje po sepnutí brzdové páčky. Motor začne přibrzďovat a tím se vytváří energie, kterou motor navrací přes řídicí jednotku do baterie. Účinnost je cca. 4 – 5%. Nelze tedy předpokládat, že díky systému Rekuperace lze navýšit dojezd o více jak přibližně 2-3 km.
Výhodou rekuperace je nejen úspora energie, ale také prodloužení životnosti baterie a brzdového systému.
Tento model je vybaven jak předním tak zadním odpružením. Významnou inovací je přidání další pružiny do přední nápravy. Výsledkem je dokonalejší odpružení se zvýšenou bezpečností. Pružiny doplňují masivní bočnice v kombinaci s námi vyvinutým systémem vahadlového pružení pomocí ložisek. Starý systém (uložení napevno), který se stále u neznačkových koloběžek objevuje, byl velmi problematický.
Tento nový systém (založený na principu uložení v ložiscích) nevyžaduje žádné dotahování jistících šroubů, výsledkem je sametově lehký chod pružení! Tuhost předních pružin lze nastavit dle potřeb uživatele (od měkkého chodu po tužší).
Zadní kloubové odpružení je zajištěno dvěma mohutnými pružinami pro získání maximálního jízdního komfortu na nerovnostech. I zde lze nastavit tuhost pružení.
Široká řídítka jsou základním předpokladem pro snadné ovládání koloběžky ve vyšších rychlostech. Pro zvýšení bezpečí je na řídítkách BMX obal s měkčeným podkladem. Řídítka lze v případě potřeby snížit o pár centimetrů.
Pravou rukou ovládáme páčku plynu (akcelerátor) a zároveň i páčku přední brzdy (stejně jako je to u motocyklů). Levou rukou ovládáme páčku zadní brzdy. Kdo je více zvyklý na systém umístění brzd jako na jízdním kole, rádi provedeme tuto úpravu zdarma.
Brzdový systém každým rokem vylepšujeme. Současné modely nabízíme již výhradně s kvalitními cyklo brzdiči, nerezovými kotouči a tahu odolnými sportovními páčkami. Cyklo brzdiče mají jednoduchý systém seřízení a jsou mnohem stabilnější nežli starší typy brzdičů. Koloběžka dokáže díky inovacím zabrzdit opravdu na pár metrech.
Brzdové páčky mají z výroby integrované závity pro možnost instalace originálních zpětných zrcátek Nitro scooters, které značně přispívají k bezpečné jízdě v provozu.
Doporučujeme používání koloběžek s instalovaným sedlem. Jízda se sedlem zvyšuje komfort z jízdy a pocit bezpečí při manévrování. Je výškově nastavitelné a je použitelné i pro vyšší osoby.
Pro uskladnění či převoz lze koloběžku jednoduše a rychle složit pouhým stlačením páky. Toto vyžaduje pouhých pár vteřin. Koloběžku lze díky možnosti složení naložit do kufru auta a jednoduše transportovat.
Pro snadnější manipulaci s koloběžkou lze baterie jednoduše z koloběžky vyjmout. Jsou uloženy v textilním vaku a ke koloběžce je sada baterií připevněna jedním kabelem s konektorem.
Jako náhradní díl si můžete pak zakoupit externí nabíjecí kabel, který dovolí nabíjet sadu baterií mimo koloběžku.
K Vaší koloběžce si můžete doobjednat širokou škálu příslušenství. Mezi nejpopulárnější patří přední blatník, zpětná zrcátka, přilba či třeba olej na řetězy.
Jak je to s koloběžkou, která není „legální pro provoz“ (např. Cruiser 1900):
Podle současné praxe, o které se dá dočíst na různých fórech či na Youtube, se Policie při silniční kontrole rychlé a silné koloběžky** zaměřuje na následující:
– zda má řidič stroje ŘP odpovídající skupině moped (má každý kdo má ŘP na osobní vozidlo)
– zda je sjednané povinné ručení dle VIN (výr. čísla na stroji)
** tedy takové, které nevyhovují vyhlášce MD č. 153/2023 Sb. (max rychlost nad 25 km/h a/nebo výkon nad 1000W) a současně nemají homologaci jako MOPED (tj. nemají CoC list umožňující registraci jako moped).
* Maximální udávaný dojezd při hmotnosti jezdce 75 kg. Jízda na rovinatém terénu s průměrnou rychlosti 15-18 km/h s aktivovaným Super Eco režimem. Venkovní teplota mezi 15-24 °C. Plně nabitá nová baterie. Při vyšším zatížení a/nebo využití Turbo režimu se dojezd snižuje.